Jun 22, 2012

OH MY,THAT DREAM AGAIN!


It's not a nightmare.It's a really beautiful dream have I ever had.A really inspiring and motivating one.So unusual for me.You know,I have been dreaming about this three times already in these couple of months.

I dreamed about I'm leaving for Umrah.

Ya Allah.What does that means anyway? After having the dream,I don't know,I just wanted to go Umrah so so so bad.I better start collecting money from now on! I'm afraid that I won't make it in time.That feelings always overwhelmed my mind lately.

How many of you have went there before? If you don't mind,please share the experiences with me here.

5 comments:

Anonymous said...

Maknanya awak dah dapat panggilan, tak semua orang akan rasa benda yang sama, walau kaya macam mana pun org tu, kalau Allah tak panggil, dia tetap takkan pergi sana.

Kalau nak pergi umrah/haji, kalau boleh pergilah pada waktu yang muda supaya kita dapat melakukan amal ibadah dengan lebih sempurna jika tiada keuzuran. jangan tunggu tua baru nak beramal ibadah, mati itu datang pada bila-bila masa.

saya baru pulang drpd umrah semalam, pergi bersama-sama keluarga dan both grandma (both parent's sides). Tapi hanya pulang dengan seorang nenek, Alhamdulillah tok saya meninggal dunia disana semalam, pada hari jumaat di bulan syaaban :')

InsyaAllah, akan mendapat ketenangan di sana, walau penat, panas, letih, lapar, semua perasaan itu akan serta merta hilang bila saat melihat Kaabah, melihat berjuta-juta orang berkumpul dengan satu tujuan, iaitu beribadah kepada allah, dan di saat itu, hal-hal duniawi seperti sudah tidak penting, semua org mengejar pahala yg berganda besar di mana allah sudah menetapkan, sesiapa yg bersolat di masjidil haram atau di mana-mana tanah haram Makkah akan mendapat 100000 ganjaran, di campurkan lagi apabila kita bersolat jemaah, AllahuAkhbar

Akhirulkalam, niat awak murni dan tanam lah cita-cita awak ingin buat umrah itu sedalam-dalam nya, saya doakan awak akan sampai juga kesana satu hari nanti

Yong Sofea said...

Sudah sampai seru lah tu. :) You are very lucky!

Kehoe Cheong said...

Ya Allah,betulkah itu dinamakan panggilan? Setiap kali saya terjaga daripada mimpi tersebut,saya selalu tertanya-tanya,"Kenapa mimpi macam tu datang pada aku?".Pada mulanya,saya ingat mimpi pasal Umrah atau Haji adalah benda yang sangat biasa kepada semua orang.

Insyaallah saya akan mengumpul wang dengan secukupnya untuk mengerjakan ibadah Umrah.Tak sabar rasanya.

Forte said...

Heh bro, it is your calling indeed.

Yes, the experience is nice. For a reason though, once you're in front of Ka'abah, worldly thoughts aren't nothing. Sometimes you get to experience something which might change your life good forever, or indirectly experience.

Yup, at least niat you wanted to go to umrah and by God's will, He will make it easier for you :-)

Anonymous said...

salam,,selamat tahun baru!
kalau ade rezeki,,pegila!
komfem xnak balik!
^_^